27 stycznia 2018

Wielkie podsumowanie 2017 roku

Hejka!
   Rok 2017 mamy już od pewnego czasu za sobą, lecz chciałabym powrócić do niego jeszcze ten jeden raz i podsumować go pod względem przeczytanych oraz obejrzanych przeze mnie tytułów. Zapraszam!

Lista przeczytanych książek

"Czerwony Kwiatuszek" - Siergiej Aksakow
"Ja, Blanka" - Ewa Barańska
"Anioł w kapeluszu" - Monika Szwaja
"Kłamczucha" - Małgorzata Musierowicz
"Bransoletka" - Ewa Nowak
"Ida sierpniowa" - Małgorzata Musierowicz
"Forrest Gump" - Winston Groom
"Koralina" - Neil Gaiman
"Zanim umrę" - Jenny Downham
"Tu i teraz" - Ann Brashares
"Magiczna gondola" - Eva Völler
"Granica" - Zofia Nałkowska
"Kalamburka" - Małgorzata Musierowicz
"Zamieniona" - Amanda Hocking
"Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz
"Zdążyć przez Panem Bogiem" - Hanna Krall
"Gałka od łóżka" - Mary Norton
"Mały babski świat" - Pamela Brown
"Siódme wtajemniczenie" - Edmund Niziurski
"Stowarzyszenie wędrujących dżinsów: trzecie lato" - Ann Brashares
"Stowarzyszenie wędrujących dżinsów: ostatnie lato" - Ann Brashares
"Kryształowe serce" - Frédéric Lenoir
"Piękna i Bestia" - Elizabeth Rudnick
"Chiński Kopciuszek" - Adeline Yen Mah
"Ostatni Wielki Kahun" - Ewa Barańska
"Ślub" - Nicholas Sparks
"Odrodzić się z popiołów" - Akiko Mikamo
"Po nitce do kłębka" - Jack Spider
"Carrie" - Stephen King
"Rok 1984" - George Orwell
"Naznaczona" - Joss Stirling
"Lustro Pana Grymsa" - Dorota Terakowska
"Śmiało, Angel!" - Joss Stirling
"Wrócę po Ciebie" - Guillaume Musso
"Tristan i Izolda" - praca zbiorowa
"Marcelino chleb i wino" -  José María Sánchez-Silva
"Bajka o Amorze i Psyche" - Apulejusz
"Sto lat samotności" - Gabriel García Márquez

   Łącznie przeczytałam 39 książek, z czego zrecenzowałam AŻ jedną. Szał po prostu. 


źródło: tenor.com

Lista obejrzanych filmów

"Forrest Gump"
"Konopielka"
"Zielona Mila"
"Pachnidło: Historia Mordercy"
"Upiór w operze"
"Azyl"
"Złap mnie, jeśli potrafisz"
"The Room"
"3096 dni"
"W głowie się nie mieści"
"Vaiana: Skarb oceanu"
"Kimi no Na Wa"
"1984"
"Wielka szóstka"
"Gorączka złota"
"Piękna i Bestia" (2017)
"Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy"
"Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi"
"Kochanice króla"

   W sumie obejrzałam 29 filmów i zrecenzowałam 6 z nich. 

Lista obejrzanych dram i anime

"Hanasakeru Seishounen"
"ReLife"
"Soredemo Sekai wa Utsukushii"

   Łącznie 4 tytuły, z czego wyłącznie 1 jeden został zrecenzowany.

Razem 72 tytuły

   W tym roku - podobnie jak i w ubiegłym - nie udało mi się ukończyć żadnego z podjętych wyzwań książkowych; ani nie przeczytałam 52 książek w ciągu roku, ani nie dokończyłam ABC Czytania (które zaczęłam w 2016 roku, tak w ramach przypomnienia ;_;). Czuję z tego powodu lekkie rozczarowanie, lecz mimo wszystko jestem dość zadowolona z mojego wyniku. Na ten rok mam już zaplanowanych wiele tytułów i liczę, że po nadchodzącej sesji znajdę czas na choć część z nich (zaczęłam czytać m.in. "Zorro" Johnstona McCulleya i muszę przyznać, że póki co jestem zachwycona lekkością pióra autora!).
   Ten rok był dla mnie szczególnie obfity jeżeli chodzi o kultowe filmy, bowiem wreszcie udało mi się nadrobić takie produkcje jak "Zielona Mila" czy "Forrest Gump". Jednakże na mojej liście na filmwebie wciąż znajduje się mnóstwo innych pozycji, którym póki co nie udało mi się poświęcić uwagi (jejkuuu, kiedy ja w końcu oglądnę "Efekt Motyla"??), dlatego wiele przede mną.
   W 2017 roku nie zajmowałam się jednak wyłącznie czytaniem i oglądaniem, lecz postanowiłam też spróbować swoich sił w czymś o zupełnie innym charakterze, a mianowicie w szyciu na maszynie. Już od dłuższego czasu marzyły mi się piękne, materiałowe oprawki na zeszyty, więc gdy tylko znalazłam czas po maturach, postanowiłam poprosić moją mamę o pomoc w obsłudze naszej starej maszyny. Kilka godzin mozolnej nauki i prób zaowocowało w dość szybkim czasie trzema uroczymi oprawkami, które ozdobiłam serduszkami wyciętymi ze starych koszul w kwiaty. Po wakacjach nie znalazłam już więcej czasu ani okazji - bo dość rzadko wracam z akademika do domu - aby szyć, lecz nie wątpliwie jestem bogatsza o pewną umiejętność i doświadczenie.
   2017 to dla mnie również rok muzyki, bowiem zainteresowały mnie wówczas utwory kompozytorów muzyki poważnej jak np. "Aquarium" Camille Saint-Saënsa, zaczęłam słuchać lofi hip hopu oraz wielu innych gatunków. Natrafiłam również na wprost genialny zespół The xx a także na Organka, który zaskoczył mnie swoim brzmieniem.
   W związku z pewnymi istotnymi wydarzeniami, o których wspomniałam w poprzednim poście, w ostatnim roku moja aktywność w blogosferze była naprawdę znikoma i opublikowałam jedynie 20 postów, co nie stanowi nawet jednego posta na tydzień. Ciekawe, czy 2018 będzie pod tym względem lepszy? Oby... 
   Tak jak co roku, zabierając się za ten wpis postanowiłam sporządzić listę z "nominacjami" w poszczególnych kategoriach dla przeczytanych przeze mnie książek. Jednak w trakcie przeglądania listy z tytułami doszłam do wniosku, że w żadnej z tych książek nie mogę znaleźć ani czegoś najlepszego ani najgorszego z moich nominacji. W zeszłych latach przychodziło mi to zdecydowanie łatwiej stąd jestem zdziwiona, dlaczego tym razem towarzyszyło mi tak ogromne niezdecydowanie? Nie mogę powiedzieć, że te książki były nijakie i niczym się nie wyróżniały, gdyż wiele z nich czytałam z ogromnym zaangażowaniem i chęcią. Kompletnie nie wiem, co jest przyczyną tego stanu, dlatego jedyne co mogę w tym momencie zrobić, to przeprosić Was za brak rozdania nagród w tym roku. Ale bez obaw- prędzej czy później coś takiego pojawi się jeszcze na blogu!


źródło: kinyu-z.net

   Zimowa sesja trwa, więc niestety znowu zniknę na kilka tygodni z blogosfery. Jednak w ramach rekompensaty, chciałabym opowiedzieć Wam co nieco o moim kierunku studiów oraz m.in. o przedmiotach, na jakie uczęszczałam w tym semestrze. Planuję również nieco poeksperymentować z formą moich recenzji oraz poświęcić jeszcze ze dwa/trzy wpisy tytułom z mojego dzieciństwa. Jejku, tyle pomysłów, a tak mało czasu! Także trzymajcie za mnie kciuki i Wam również życzę wszystkiego dobrego!

See you
Kamila
UDOSTĘPNIJ TEN POST

8 komentarzy :

  1. Powodzenia podczas sesji i życzę, aby udało Ci się wykonać wszystko, co sobie zaplanowałaś.
    Aha, i polecam obejrzeć ten Efekt Motyla - dla mnie jest super, uwielbiam ten film <333333333

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w sesji!
    U mnie przeczytanych książek było mjało, ale za to ilości mang, które wciągałam było całkiem sporo...

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze gratuluje :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/01/valentines-day-zakupowemodowe-propozycje.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam pewna, że więcej wpisów pojawiło się na Twoim blogu O.O ^^
    Ale Twoje wyniki w czytaniu i oglądaniu naprawdę nie są złe, a robienie tych rzeczy na wyścigi albo bo ludzie z internetów twierdzą, że trzeba tyle i tyle przeczytać o zły pomysł.
    Powodzenia w sesji, czekam na wpis o studiach!

    A sama zabieram się za oglądanie Goblina ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę powodzenia podczas sesji. Ja to nadal utknęłam gdzieś po środku książki która czytam i ostatnio nie mam czasu żeby się za to zabrać. Wróciłam do blogowania i przeglądam różne strony. Widzę, że obejrzałaś dramę Goblin. Dawno nie oglądałam tak cudownej dramy, aczkolwiek mam na liście pare które uwielbiam jak np. Boys Over Flowers, ale to pewnie przez sentyment, bo ją oglądałam już chyba z 4 lata temu. :D
    www.oliwia-zofia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wynik. GRatulację.
    Mam nadzieję, że ten rok będzie dla Ciebie również owocny.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję tylu przeczytanych książek :) Ja niestety w 2017 roku miałam bardzo mało czasu, przez co mój wynik się pogorszył.
    Pozdrawiam
    https://tipsforyoungers.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wynik, gratuluję ;) Muszę się wziąć za siebie- ostatnimi czasy czytam zdecydowanie za mało. Szczególnie mnie zainteresowałaś książką "Ostatni Wielki Kahun"- Hawaje to zdecydowanie moje klimaty. I dziękuję za przypomnienie o tym, że w końcu muszę przeczytać wędrujące dżinsy.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.